• Jouw perfecte uitje
    geregeld van A tot Z...

Veelgestelde vragen

We hebben ons best gedaan om alle veelgestelde vragen over onze uitjes op deze pagina te beantwoorden. Staat jouw vraag er toch niet tussen? Email (dit heeft onze voorkeur) of bel ons dan even! We helpen je graag.

We zijn 7 dagen per week telefonisch bereikbaar van 09.00 tot 22.00 uur op 0575-554228 (keuzemenu 2). Het contactformulier vind je hier.


De 5 meestgestelde vragen:

  1. Kunnen we bij jullie parkeren?

    Rondom onze vestiging (Netwerkweg/Kerkhoflaan Vorden) is voldoende gratis parkeergelegenheid. In het hoogseizoen kan het op zaterdagen druk zijn. Onze medewerkers staan dan eventueel paraat om aan te geven waar geparkeerd kan worden.

  2. Hebben jullie ook routes?

    Ja, de mooiste zelfs! Wij hebben diverse routes door de Achterhoek voor al onze voertuigen. Natuurlijk is er onderweg ruim voldoende tijd om te pauzeren bij een van de horecagelegenheden op de routes.

    We zijn gevestigd aan de rand van natuurgebied Het Grote Veld en vlakbij Kasteel Vorden, dus je rijdt al zo midden in het groen.

    Lees hier meer over onze routes

  3. Gaat het uitje door als het regent?

    Natuurlijk! De Achterhoek is ook prachtig als het minder mooi weer is. Neem in dat geval eventueel regenkleding mee, zodat iedereen onderweg droog blijft (zelden nodig).

    Mocht er toch een buitje vallen, dan is dit meteen een mooi excuus om wat langer te blijven hangen in de horecagelegenheden langs de route.

    Meer info over annuleren bij extreme weersomstandigheden

  4. Kan ik vanmiddag 1 of 2 E-choppers/solexen/etc. huren?

    Dat kan zeker. We staan bekend om onze flexibiliteit. In het laagseizoen zijn we niet alle dagen aanwezig. Bel ons daarom altijd eerst voor de zekerheid op 0575-554228 (keuzemenu 2).

  5. Is een helm verplicht?

    Voor enkele van onze voertuigen (de solex, E-Choppers en scooters) geldt sinds 1 januari 2023 een helmplicht. Gelukkig hebben wij hier heel kekke en uiteraard goedgekeurde lichtgewicht goed-ventilerende speed pedelec veiligheidshelmen in verschillende maten voor jullie klaarliggen.

Algemeen

  • Wat is een leuk uitje voor 2 of 4 volwassen?

    Free-wheel heeft uitjes voor 2 tot 200 personen! Een leuke activiteit voor 2 personen is de beroemde achtkastelenroute in Vorden. Deze kun je rijden op o.a. de E chopper. Of tour met de DAF of elektrische scooters door het Achterhoekse landschap en breng een bezoek aan een pannenkoekenrestaurant, het Liefdespad, MORE museum of het doolhof.

    En als je met z'n viertjes bent? Kies voor een culinair arrangement of een fotopuzzeltocht met een DAFje waarbij je eet bij drie verschillende restaurants in de Achterhoek. Of tour door Vorden en omgeving op de fluisterstille elektrische steps. Zo kun je onderweg gezellig bijkletsen of zelfs brainstormen.

  • Kunnen we ook zelf een arrangement samenstellen? Of voor een andere cateraar kiezen?

    Jazeker! Mixen & matchen met onze voertuigen en routes is meestal mogelijk. Heb je een eigen route in gedachten of wil je naar een ander restaurant/cateraar? 

    Contacteer ons vrijblijvend over de mogelijkheden en eventuele extra kosten. Wij zijn gespecialiseerd in het bedenken van creatieve arrangementen op maat!

  • Kunnen personen met een lichamelijke beperking ook deelnemen aan het uitje?

    Sommige uitjes zijn minder geschikt als je bijvoorbeeld in een rolstoel zit of sneller vermoeid bent. Gelukkig hebben we een ruime keus aan arrangementen, zodat toch (bijna) iedereen kan meedoen.

    Zo kan een rolstoel mee in de DAF en zijn onze elektrische scooters ook duurzaam voor je energielevels. Twijfel je of iets geschikt is? Neem dan contact op met ons, we denken graag met je mee.

  • Enkele deelnemers aan ons uitje hebben geen rijbewijs. Kunnen zij toch deelnemen?

    Voor onze elektrische steps is geen rijbewijs nodig. En ze gaan even hard als de E-Choppers en solexen, dus deze voertuigen mixen & matchen heel goed in één uitje.

  • Krijg ik korting als ik met een grote groep kom?

    Onze prijzen zijn al vlijmscherp! Mocht het echter niet binnen het budget passen, dan denken we graag mee en vinden we ongetwijfeld een passende mogelijkheid binnen het budget.

  • Welke uitjes zijn outdoor?

    Wij zijn gespecialiseerd in outdoor uitjes, dus alle Free-wheel uitjes!

  • Welke uitjes zijn indoor?

    Wil je een 100% regenbestendig uitje boeken? Dan raden wij aan een DAFje te huren. Met de bijbehorende routes kom je bijvoorbeeld langs horecagelegenheden zoals pannenkoekenrestaurant 'De Heikamp' en het bekende museum More in Ruurlo. Zo heb je toch een middag indoor pret!

Voertuigen en routes

  • Welke voertuigen hebben jullie?

    Wij hebben een heel wagenpark met ruim 10 oude Dafjes (DAF 33), 70 solexen, 15 E-Choppers (elektrische scooters), 40 elektrische steps (Fat Max Kickbikes), 8 Canadese kano's (3-persoons), 1 enorme 16-persoons kano, 4 Thaise tuk tuks, en ook nog een mooi assortiment topkwaliteit Giant mountainbikes, waaronder 4 voor kinderen.

  • Hebben jullie ook routes?

    Ja, de mooiste zelfs! Wij hebben diverse routes door de Achterhoek voor al onze voertuigen. Alle routes starten en eindigen bij onze vestiging aan de Netwerkweg 7 (naast natuurgebied Het Grote Veld en vlakbij kasteel Vorden). Ze variëren qua lengte en duur.

    Natuurlijk is er onderweg ruim voldoende tijd om te pauzeren bij een van de horecagelegenheden op de routes.

    We hebben ook speciale routes met opdrachten, zoals de selfie-game en de autopuzzeltocht (die ook met de tuks kan).

  • Is een helm verplicht?

    Voor enkele van onze voertuigen (de solex, E-Choppers en scooters) geldt sinds 1 januari 2023 een helmplicht. Deze voertuigen vallen namelijk onder de snorfietsen. Gelukkig hebben wij hier heel kekke en uiteraard goedgekeurde speed pedelec veiligheidshelmen in verschillende maten voor jullie klaar liggen.

  • Vragen jullie borg voor de verhuur?

    In sommige gevallen vragen wij borg. Dit staat dan vermeld in de bevestiging.

  • Wat zijn jullie huurvoorwaarden?

    Klik hier voor onze huurvoorwaarden.

  • Wat als we schade veroorzaken aan/met de voortuigen?

    Onze voertuigen zijn WA-verzekerd. Kosten voor schade veroorzaakt aan onze voertuigen is voor eigen rekening. Dit kan niet worden afgekocht.

    De hoogte van het eigen risico staat in de huurvoorwaarden van de voertuigen. Bij alle activiteiten doen de deelnemers op eigen risico mee. Schade aan voertuigen, materiaal of personen komt gelukkig zelden voor!

Locatie

  • Waar vinden de uitjes plaats?

    Alle uitjes vinden plaats of starten/eindigen op onze eigen locatie aan de Netwerkweg 7 in Vorden. Of desgewenst natuurlijk op jullie eigen locatie.

  • Hoe ziet jullie locatie eruit?

    Wij zijn gevestigd aan de rand van natuurgebied Het Grote Veld. Je zult positief verrast zijn over waar je terecht komt! We hebben een accommodatie met een grote huiskamer, een overdekt terras en een groen speelveld omzoomd door bomen.

    Binnen vind je een gezellig ingerichte ruimte voor 30-40 mensen met daarin een barretje, banken met kussens, en statafels. Er zijn toiletten, een kleedkamer met douche en er is een ruimte waar je tassen en jassen veilig kunt achterlaten tijdens je uitje. Er is zelfs een heuse schaats- en skeelerwinkel in het pand gevestigd, van buurman/Bekende Vordenaar Arjan Mombarg!

    Buiten hebben we een ruim overdekt terras waar je voor/na/tijdens je uitje kunt eten en drinken. Je hebt daar uitzicht op de grote groene achtertuin, waar o.a. de Highland Games en het boogschieten plaatsvinden. Ook is hier het startpunt voor Expeditie Bronckhorst.

    Bekijk hier Free-wheel Organisatiebureau op Google Maps.

  • Kunnen we bij jullie parkeren?

    Rondom onze vestiging (Netwerkweg/Kerkhoflaan) is voldoende gratis parkeergelegenheid. In het hoogseizoen kan het op zaterdagen erg druk zijn. Onze medewerkers staan dan eventueel paraat om aan te geven waar geparkeerd kan worden.
    Kom je met een heel grote groep? Carpool dan of huur gezamenlijk een busje.

  • Wij willen een uitje op onze eigen locatie. Is dat mogelijk?

    Voor sommige van onze uitjes (zoals de solexen, (elektrische) scooters, E-Choppers en E-steps) is het mogelijk om te starten en eindigen op een eigen locatie, bijvoorbeeld bij je thuis of bij jullie bedrijf. Neem vrijblijvend contact met ons voor de mogelijkheden. Omdat dit zo specifiek is, overleggen we dit graag.

 

Reserveren, wijzigen en betalen

  • Hoe boek ik een uitje?

    Dat kan bij voorkeur online via het offerteformulier of anders door ons te bellen.

    Wij zijn 7 dagen per week telefonisch bereikbaar van 09.00 tot 22.00 uur op 0575-554228 (keuzemenu 2, het organisatiebureau). In het hoofdseizoen liever niet bellen op de zaterdag als het ook op maandag kan. Dit in verband met de drukte.

  • Hoe kan ik een uitje betalen?

    In de bevestiging die je van ons ontvangt  staat hoe je kunt betalen. De opties zijn per pin, contant of, indien wenselijk, per factuur vooraf.

    Het arrangement dient voor aanvang van het arrangement betaald te zijn. Mocht dit niet mogelijk zijn in verband met betalingstermijnen, overleg dan met ons over een geschikte oplossing.

  • Hoe ver van tevoren moeten we boeken?

    Dat hangt ervan af: hoe groot is de groep, op welke dag willen jullie komen, is catering gewenst?

    Over het algemeen kun je terecht binnen twee weken. In het hoogseizoen is het druk, zeker in de weekenden. Tijdig reserveren is dan verstandig!

  • Kan ik een optie plaatsen?

    Een optie plaatsen is ook mogelijk. Deze is 7 dagen geldig. Afhankelijk van de periode van het jaar, is het verstandig tijdig te boeken. Hoe vroeger je boekt, hoe groter de kans dat we niet volgeboekt zijn en er dus qua uitjes meer keuze is.

    Doordeweeks zijn er in de regel meer plekken vrij dan in de weekenden.

  • Ik wil een uitje boeken, maar weet nog niet precies hoeveel personen meedoen.

    Het is voor ons belangrijk te weten met hoeveel personen jullie komen, zeker als het uitje op korte termijn moet plaatsvinden.

    Een handige site om uit te vogelen wie wanneer kan, is datumprikker.nl.

    Na de bevestiging kunnen mensen tot één week voor aanvang van het uitje kosteloos e.e.a. aanpassen. Daarna gelden de annuleringsvoorwaarden. Deze staan ook in de huurvoorwaarden.

  • Wat is het minimum aantal deelnemers voor een groepsuitje? En het maximum?

    Van 2 tot 202 zeggen we altijd! Bij de uitjes en arrangementen staat het minimum aantal deelnemers aangegeven.

  • Wij willen een uitje met minder dan het minimum aantal personen. Is dat toch mogelijk?

    Dat verschilt per uitje en arrangement. Neem contact met ons op en we kijken samen wat de mogelijkheden zijn.

  • Ik heb voor 20 geboekt en nu haken op het allerlaatste moment 2 personen af/doen er een paar extra mee. Dat is toch geen probleem?

    Het is voor ons belangrijk te weten met hoeveel personen jullie komen. Wij moeten immers voertuigen, materialen en personeel reserveren en/of inhuren. Geef wijzigingen dus zo snel mogelijk door.

    Dit kan alleen per email!

    Voor deelnemers die om wat voor reden dan ook op het laatste moment afhaken, gelden dus onze annuleringsvooraarden. Helaas voor hen geen restitutie. Vraag hier dus ook niet naar.

    Ben je met een groep, geef deelnemers dan door dat ze tot één week voor aanvang van de activiteit zich kosteloos kunnen afmelden. Daarna zijn de kosten voor henzelf.

    Als er ineens meer mensen meedoen, kan het zijn dat we hen moeten teleurstellen omdat er geen plek is. Uiteraard proberen we deze laatkomers toch toe te voegen!

  • Wanneer ontvang ik de bevestiging van mijn boeking?

    Onze bevestiging ontvang je meestal binnen 1-3 werkdagen. Heb je nog niks ontvangen? Email ons dan. Is er haast bij? Bel ons dan voor de zekerheid, bij voorkeur tijdens kantooruren.

  • Binnen hoeveel dagen moet ik de bevestiging retourneren?

    Graag zo spoedig mogelijk.

  • Hoe kan ik voor producten betalen die ik heb afgenomen op de dag zelf?

    Dat kan per pin of contant.

Huurvoorwaarden

  • Wanneer moet ik de huurvoorwaarden tekenen?

    De ondertekende huurvoorwaarden stuur je mee bij de getekende bevestiging. Kun je niet digitaal ondertekenen, heb je geen scanner of is het uitje last minute geboekt? Dan kun je ook je handtekening voor aanvang zetten.

  • Moeten alle deelnemers de huurvoorwaarden ondertekenen?

    Nee, de hoofdboeker is verantwoordelijk. Wil je zelf dat álle bestuurders tekenen, dan kan dat op de dag zelf.

Annuleren

  • Wat zijn jullie annuleringsvoorwaarden?

    Bij gehele of 50% annulering van aantal opgegeven deelnemers, 21 dagen voor aanvang van het arrangement, rekenen wij 25% van het annuleringsgedeelte of bieden wij aan dit arrangement op een andere datum te reserveren.

    Bij annulering binnen een week voor aanvang van het arrangement is 75% van de huurprijs verschuldigd.

    Bij annulering binnen 48 uur voor aanvang van het arrangement en op de dag zelf is 100% van de huurprijs verschuldigd.

  • Wat gebeurt er bij regen of extreme weersomstandigheden?

    De Achterhoek is ook prachtig in een regenbuitje! Neem in dat geval regenkleding mee, zodat iedereen onderweg droog blijft. Mocht er wat regen vallen, dan is dit meteen een mooi excuus om wat langer te blijven hangen in de horecagelegenheden langs de route.

    Trouwens, onze ervaring is dat weersvoorspellingen op de lange termijn zelden kloppen: bij mindere weersvoorspellingen valt het weer uiteindelijk vaak toch mee!

    Overigens kan soms, in overleg, worden gewisseld van voertuigen (een overdekt DAFje) of voor ander moment van de dag gekozen worden. Desgewenst kan het arrangement verplaatst worden naar een andere datum. Je moet dan wel een aanbetaling doen. Bel ons daarover tijdens kantooruren.

    Mocht één dag van tevoren blijken dat extreem weer verwacht wordt? Dan overleggen we over het verplaatsen of andere opties van het uitje.

    Wat verstaan wij onder extreem weer? Aanhoudende zware regenbuien, storm, sneeuw of ijzel.

  • Wat als het uitje wegens onvoorziene omstandigheden niet kan doorgaan?

    In principe gelden de annuleringsvoorwaarden (zie hierboven), maar we gaan graag met jullie in gesprek bij ernstige calamiteiten. Laat het ons zo snel mogelijk weten, dan kijken we samen of we iets kunnen regelen.

 

Eten en drinken

  • Kunnen we bij jullie ook eten en drinken?

    Dat is zeker mogelijk. We bieden onder andere warme en koude buffetten, een burgermenu, lunchmenu's en goed gevulde picknickmanden aan bij onze arrangementen.

    Vraag dit op tijd aan, aangezien deze buffetten etc. verzorgd worden door andere bedrijven.

    Ook is ontvangst met koffie, thee en iets lekkers (bijvoorbeeld een Vordense 'zwanenhals' - een speciale soes gevuld met slagroom - of vers gebak) een optie. Kijk voor al onze culinaire opties bij Eten & Drinken.

    Kijk zeker ook even bij onze culinaire arrangementen! Met de DAF Chocotour tuf je naar een chocoladeworkshop. Met DAF Culinair rijd je langs drie verschillende restaurants voor een voorgerecht, hoofdgerecht en dessert.

  • Hebben jullie ook menu-opties voor kinderen?

    Natuurlijk! We hebben een BBQ menu voor kinderen tot 10 jaar. De kosten daarvan bedragen €7,50 per kind. Het bijpassende drankarrangement bestaat uit frisdranken en kost ook €7,50 per kind.

  • Kan ik dieetwensen doorgeven?

    Vegetarisch of vrij van gluten of bepaalde allergenen is zeker mogelijk. Geef het op tijd door, zodat we hier rekening mee kunnen houden.

  • Wie zijn jullie culinaire partners?

    Onze BBQ's en buffetten worden bereid door poelier 't Voske. De lunchpakketten worden verzorgd door Grand Bistro de Rotonde in Vorden.

  • Is er gelegenheid om naderhand te barbecueën?

    Ons (overdekte) terras is dé ideale plek voor een uitgebreide barbecue! Voor een bbq werken we al jarenlang en naar volle tevredenheid samen met poelier 't Voske uit Lochem. Als jullie hongerig terugkomen van een oergezellig uitje, staat alles al klaar!

  • Mogen we zelf eten meenemen?

    Het is niet de bedoeling dat zelf meegebracht eten of drinken op onze accommodatie of terras genuttigd wordt. Wat wel mag is zelf broodjes of een eigen picknick meenemen voor onderweg.

  • Kan ik drankjes of knabbels bestellen tijdens het uitje?

    Dat kan! We hebben standaard frisdranken, bier en wijn op voorraad. Uiteraard hebben we ook wat te knabbelen erbij. Dit is aanrader bij de Highland Games!

    Heb je een uitje op wielen geboekt? Dan zijn er op de bijbehorende routes verschillende horecagelegenheden aangegeven waar je wat kunt drinken en eten.


Staat jouw vraag er toch niet tussen? Stel hem via het contactformulier (dit heeft onze voorkeur) of bel ons. We helpen je graag!

We zijn 7 dagen per week telefonisch bereikbaar van 09.00 tot 22.00 uur op 0575-554228 (keuzemenu 2, het organisatiebureau).

Enthousiast geworden? Hier vind je al onze supergezellige Free-wheel uitjes!